Årlig tradition juletid i Alingsås

En heldag i Alingsås med kompisen Lena är en tradition som inte går att bryta.
När barnen var små var det julklappar som gällde. Nuförtiden är det mest mys, shopping,
fika och lunch som går hem. Fast någon julklapp blir det väl förstås - så att vi känner att
vi gjort nåt nyttigt.

Har valt ut några bilder med lite fynd och annat från vår stora dag.

Kjol och blus från en mysig och annorlunda second-hand-butik.
Både plagg för en hundralapp. Kjolen är från 60-talet.
Sara gillar den inte, jag älskar den...





Lena fyndade en superhäftig väska för 60 kr i samma butik
.
Blev lite avundsjuk att jag inte såg den först




Lena har hittat sitt favoritnagellack till juletid
i Make up Story-
Hittar man inget här så hittar man inget nån annan stans, enl min mening


Söt ängel köpt på Balders Hage


Häftiga kannor på Balders Hage café. Tyvärr var de inte till salu


Kommentarer
Postat av: LeiaMia

Jättefina saker! Jag brukar också åka till Alingsås varje år, men det blir nog inget i år...

2009-12-06 @ 14:26:39
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Violeta

Hej, Ewa! Vad skönt att ni hade det trevligt i Alingsås och fyndade lite. :)

2009-12-10 @ 11:40:47
Postat av: lotta

Hej! har dessa affärer öppet vid bara några tillfällen här vid jul eller är de alltid öppet?

För jag skulle gärna vilja åka dit , de verkar ju supermysigt.

Du hittade verkligen fina grejer!

2009-12-12 @ 22:06:48
Postat av: Ewa

Affärerna är alltid öppna och det är lika kul att åka dit, det spelar ingen roll vilken tid på året. Dessutom har Alingsås hur många mysiga caféer som helst, bara de är värda ett besök.

2009-12-13 @ 22:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0