Galet trött efter SPA-helg

Kompisen Lena övertalade mig att hänga med till Stenungsbaden SPA tillsammans med nio
(för mig) okända kvinnor. Såg framför mig en lugn, harmonisk och avstressande helg.
Det började bra med bad i rykande varm bassäng i japansk stil. Därefter testades alla pooler,
bastun och allt annat i vattenväg. Efter tre timmar och en kropp som ett russin börjades det
fyllas på ordentligt med folk. Nu blev det ordentligt livat med glas fyllda vid varje poolkant.
Tur att vi kom i tid.

Sedan upp på rummet - lite snack i sängen med ett glas vin (eller var det två?), dusch, makeup,
stilråd till varann tills det var dags ner till restaurangen som hade utsökt mat. Det var totalt fullsatt
överallt. Dansbandet tog ton och plötsligt var det galet på dansgolvet. Ja, där var naturligtvis även
vi inom kort. Alla dansade med varann, ingen koll på nånting. Plötsligt var kl 03:00 och vakterna
bad oss fint att avlägsna oss till våra rum. 04:00 sov gott. 08:30 tjuter väckarklockan. Pigga? Nja...

En underbar häftig helg, men nästa gång får det bli Sankt Jörgens SPA - där är det regler med
tystnad och ritualer. Fick tips om detta SPA som jag är otroligt nyfiken på. Här finns det mesta att
välja mellan beroende på om man behöver stressa av, få energi eller bli ren i kropp och skäl.
Tror att det skulle passa mig perfekt...

Här är några bilder till mitt nästa SPA-besök













Ladda upp broschyr och läs mer



Kommentarer
Postat av: LeiaMia

Jag tror att det "spat" var minst lika välgörande för själen som S:t Jörgens! Jag dansade också i lördags och idag kan jag inte GÅ... men kul var det!

2009-11-09 @ 18:16:49
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Ewa

Det är sant. Även dans är bra för själen!

2009-11-10 @ 10:41:18
Postat av: Lotta

härligt det låter! har själv vart där.

men om man kan kalla de spa de vet jag inte , hehe .

de är ju mer dans än ansiktsmaskar / Lotta

2009-11-14 @ 18:55:55
Postat av: dottttttttttttttteeeeeeeeeeeeeeeerrrrr

va sköööööönttttt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-11-14 @ 19:07:43
Postat av: Ewa

Nä, riktigt spa va det inte, men kul hade vi...

2009-11-14 @ 19:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0