100 sätt att rädda världen



"100 sätt att rädda världen". En bok skriven av Johan Tell med många bra tips, om inte annat så
skänker den eftertanke. Miljötänk har intresserat mig länge. Började redan
för 18 år sedan då jag använde tygblöjor till mina barn. De flesta rynkade på näsan
men jag stod ut och var stolt. På något sätt var det lättare än att ständigt tänka på
om det fanns blöjor i huset. Idag är jag inte lika duktig att tänka klimatsmart men
jag handlar en del ekologiskt som bananer, kött, mjöl. Okej då - inte alltid förstås, det
tillåter inte min plånbok. Jag tycker att allt miljösmart borde vara billigare än icke
miljösmart.

Fann idag en smart hemsida för att se hur klimatsmart man är. Blev inte överraskad,
men däremot mer inspirerad till att fortsätta där jag började en gång i tiden...

Om du vågar kan du själv kolla hur klimatsmart du är på klimatkontot.se

Kommentarer
Postat av: LeiaMia

Vi hade också tygblöjor! Men idag är jag nog lite slappare när det gäller miljötänket är jag rädd. Ska se om jag vågar kolla in den där sidan... hm...

2010-01-17 @ 11:19:01
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: agneta

wooow vilken skönskön blogg som jag hittade genom LeiaMia. Hit kommer jag igen. Ville bara lämna ett avtryck efter mig!



Agneta

2010-01-17 @ 12:25:34
URL: http://wabisabihome.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0