Klimatsmart kossa?

Lyckliga jag gick jag med fulla kassar från ICA. Jag hade handlat klimatsmart.
Nötkött från gröna gårdar kommer hamna på min tallrik imorgon. Dyrt? Javisst,
men det är ju ändå för alla barns framtid. Trodde jag ialla fall en stund. Väl ute på nätet
fann jag en artikel i expressen om lyckliga kossor. Deras rapande och fisande är
hundra gånger värre än bilutsläpp. Lyckliga? Ja, det är de säkert när de får släppa
ut sina känslor. Klimatsmarta är de nog däremot inte, och därmed inte jag heller.
Det får bli lycklig gris nästa gång! Om man nu kan vara lycklig när man hamnar
hos slaktarn.


Bildens härkomst:
www.ateljepenseldraget.com

Kommentarer
Postat av: LeiaMia

Jaa, hur man än vänder och vrider så har man ändå svansen bak, eller hur det nu var...

Blev middan god? :-)

2010-01-18 @ 20:11:35
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Ewa

Jättegod. Afrikansk gryta med svensk ko!

2010-01-18 @ 22:41:04
URL: http://ewasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0